آمادگی هلال احمر برای امدادرسانی به سیل زدگان افغانستان کاظمی قمی از آمادگی ایران برای ارسال کمک به مناطق سیل‌زده افغانستان خبرداد طالبان: تاکنون ۳۱۵ نفر در سیلاب‌های اخیر بغلان جان خود را از دست داده‌اند ویدئو | میزبانی حرم رضوی از زائران غیرایرانی در دهه کرامت ابراز تأسف سخنگوی وزارت خارجه درپی وقوع سیل در افغانستان ۳۰۰هزار کودک در سیلِ ولایت بغلان افغانستان آسیب دیده‌اند مقام سازمان ملل متحد خواستار کمک‌ فوری به سیلاب‌زدگان شد + فیلم سیلاب در افغانستان جان ۳۰۰ نفر را گرفت + فیلم همه چیز درباره زمرد پنجشیر | از ثروت سبز کوهستان چه می‌دانیم؟ جاری شدن سیل در بغلان افغانستان ۵۰ کشته بر جای گذاشت (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید فرمانده مرکزی ارتش آمریکا از مرزهای پاکستان و افغانستان مقامات طالبان و سفیر چین به معدن «مس عینک» رفتند لباس محلی افغانستان بر تن مجید مرتضایی + عکس طالبان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را تحریم کرد جمهوری خواهان آمریکا خواستار توضیح وزیر دفاع در رابطه با تناقض در گزارش حمله به فرودگاه کابل شدند تاکید بر ضرورت تدوین برنامه مشترک استان‌های مرزی برای تسهیل تجارت با افغانستان محدودیت پخش یک شبکه خبری ماهواره‌ای در افغانستان از سوی طالبان ویدئو | ارائه خدمات درمانی به ۱۵ هزار بیمار خاص افغانستانی در خراسان رضوی آخرین وضعیت ثبت‌نام اتباع خارجی در سال تحصیلی پیش‌رو رئیس شرکت برق افغانستان: بدهی واردات برق از ایران را پرداخت کرده‌ایم
سرخط خبرها

عضو شورای علمای شیعه افغانستان: پیشرفتی درباره خواسته‌های شیعیان در گفت‌وگو با طالبان نداشته‌ایم

  • کد خبر: ۲۱۱۸۸۰
  • ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۴
عضو شورای علمای شیعه افغانستان: پیشرفتی درباره خواسته‌های شیعیان در گفت‌وگو با طالبان نداشته‌ایم
عضو شورای علمای شیعه افغانستان گفت: این شورا درباره حقوق شیعیان افغانستان با حکومت طالبان گفتگو می‌کند، اما تاکنون پیشرفتی حاصل نشده است.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدحسین عالمی بلخی، رئیس دبیرخانه شورای علمای شیعه افغانستان درباره نحوه تعامل این شورا با حکومت طالبان و مطالبات شیعیان از حکومت سرپرست گفت: ما خواسته‌های مشخصی در عرصه مسائل حقوقی، سیاسی و مناسک و شعائر مذهبی داریم. در مسائل حقوقی، حل و فصل دعاوی اهل تشیع مطابق فقه جعفری که به طور رسمی در محاکم وجود داشته باشد را خواستاریم.

وی خواسته‌های سیاسی شیعیان را رسمیت یافتن مذهب شیعه جعفری، جایگاه در قانون اساسی، مشارکت شیعیان در مسائل دولت، حکومت و کشورداری و حضور آنان در کابینه برشمرد.

عالمی بلخی همچنین درباره اینکه تاکنون شورای علمای اهل تشیع تا چه اندازه به خواسته‌های خود نزدیک شده و این احتمال که خواسته‌های آنان مورد موافقت حکومت طالبان قرار گیرد چقدر است، گفت: تاکنون پیشرفتی نبوده، اما جواب منفی هم نداده اند و محول شده بر این که می‌نشینیم و صحبت می‌کنیم.

رئیس دارالانشای شورای علمای اهل تشیع افغانستان درباره سیاست آینده این شورا در قبال حکومت طالبان، بر ادامه تعامل مسالمت آمیز با طالبان تأکید کرد.

عالمی بلخی گفت: ما سیاستی را که در سه سال گذشته داشته‌ایم ادامه خواهیم داد و در آینده نیز طرفدار جنگ و منازعه نیستیم.

منبع: رادیو دری

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->